Kerst glazen

 Vandaag op mijn blog iets anders dan een kaart.
Ik maakte van 4 wijnglazen kerstdecoratie.



De binnenkant van de wijnglazen smeerde ik in met wat houtlijm, vervolgens strooide ik hier nepsneeuw overheen. 
Op de voetjes van de glazen maakte ik wat sneeuw. 

De hoed van de sneeuwpoppen maakte ik met restanten fleece deken, een bierviltje en een half kartonnen bekertje. Ik maakte het af door een gekleurd lintje om de hoed heen te doen.

De strikjes maakte ik ook met restanten lint die ik nog had liggen.

Aan de binnenkant van de glazen plaatste ik led lampjes, zodat je 's avonds het extra gezellig kan maken. 


De kerstman en het rendier maakte ik op een soort gelijke manier.
Ik smeerde de houtlijm nu aan de buitenkant van de glazen en bestrooide ze met nep sneeuw. Nadat het is opgedroogd verf ik de nepsneeuw, zodat het de kleur krijgt van een kerstman en een rendier. 

De riem van de kerstman maakte ik met fleecedeken en het gewei van het rendier maakte ik met chenille draad. 

  


Reacties